• Schäfer Property and Facility Management AG

    ZH
    active
    Check credit rating Timeline
    Check credit ratingCredit rating
    Register number: CH-020.3.028.669-1
    Sector: Construction of buildings

    Age of the company

    19 years

    Turnover in CHF

    PremiumPremium

    Capital in CHF

    100'000

    Employees

    PremiumPremium

    Active brands

    0

    Reports for Schäfer Property and Facility Management AG

    preview

    Credit rating information

    Evaluation of credit rating with traffic light as risk indicator and other helpful data about the company. Find out more
    preview

    Economic information

    Comprehensive information about the economic situation of a company. Find out more
    preview

    Payment behaviour

    Assessment of the payment behaviour based on past invoices. Find out more
    preview

    Payment collection information

    Overview of current and past debt enforcement proceedings. Find out more
    preview

    Shareholder Information

    Find out which national and international companies the stock corporation you are interested in also holds shares in. Find out more

    Company dossier as PDF

    Contact information, changes in the company, turnover and employee figures, management, ownership, shareholding structure and other company data.
    Retrieve company dossier

    About Schäfer Property and Facility Management AG

    • Schäfer Property and Facility Management AG has its legal headquarters in Zürich, is active and operates in the sector «Construction of buildings».
    • The management consists of 2 persons. The company was founded on 25.04.2005.
    • The last commercial register change was made on 21.06.2021. All changes can be viewed under the section «Notifications» and saved as a PDF.
    • The company is registered in the commercial register of the Canton of ZH under the UID CHE-112.329.944.
    • artdir GmbH, Calagan Consulting GmbH, Cresta-Bau AG are registered at the same address.

    Management (2)

    newest board members

    Manuel Graf

    newest authorized signatories

    Manuel Graf,
    Oliver Schäfer

    Source: SOGC

    Commercial register information

    Source: SOGC

    Sector

    Construction of buildings

    Purpose (Original language) Customise the company purpose with just a few clicks.

    Die Gesellschaft bezweckt die Erbringung von Dienstleistungen aller Art im Zusammenhang mit der Verwaltung, dem Betrieb und der Instandhaltung von Gebäuden. Die Gesellschaft kann Zweigniederlassungen und Tochtergesellschaften im In- und Ausland errichten und sich an anderen Unternehmen im In- und Ausland beteiligen sowie alle Geschäfte tätigen, die direkt oder indirekt mit ihrem Zweck in Zusammenhang stehen. Die Gesellschaft kann im In- und Ausland Grundeigentum erwerben, belasten, veräussern und verwalten. Sie kann auch Finanzierungen für eigene oder fremde Rechnung vornehmen sowie Garantien und Bürgschaften für Tochtergesellschaften und Dritte eingehen.

    Auditor

    Source: SOGC

    Former auditor (2)
    Name City Since Until
    db Treuhand AG
    Zug 08.04.2008 09.06.2009
    OBT AG
    Zürich 29.04.2005 15.01.2008

    Other company names

    Source: SOGC

    Es sind keine früheren oder übersetzten Firmannamen vorhanden.

    Would you like to update the company name? Click here.

    Ownership structure

    No information on the ownership structure is known to us.

    Holdings

    No information on holdings is known to us.

    Newest SOGC notifications: Schäfer Property and Facility Management AG

    The latest updates from the Swiss Official Gazette of Commerce (SOGC) are available in the original language of the source commercial register office only. View all notifications

    SOGC 210621/2021 - 21.06.2021
    Categories: Change in capital

    Publication number: HR02-1005222675, Commercial Registry Office Zurich, (20)

    Schäfer Property and Facility Management AG, in Zürich, CHE-112.329.944, Aktiengesellschaft (SHAB Nr. 79 vom 24.04.2012, S.0, Publ. 6649902).

    Aktien neu:
    100 Namenaktien zu CHF 1'000.00 [bisher: 100 Inhaberaktien zu CHF 1'000.00]. Die Inhaberaktien sind am 01.05.2021 von Gesetzes wegen in Namenaktien umgewandelt worden. Die Statuten der Gesellschaft sind noch nicht an die Umwandlung angepasst worden;
    die Anpassung muss anlässlich der nächsten Statutenänderung erfolgen.

    SOGC 79/2012 - 24.04.2012
    Categories: Change in capital, Change of company address

    Publication number: 6649902, Commercial Registry Office Zurich, (20)

    Schäfer Property and Facility Management AG, in Zürich, CH-020.3.028.669-1, Aktiengesellschaft (SHAB Nr. 109 vom 10.06.2009, S. 33, Publ. 5058016).

    Statutenänderung:
    16.04.2012.

    Domizil neu:
    Josefstrasse 92, 8005 Zürich.

    Liberierung Aktienkapital neu:
    CHF 100'000.00 [bisher: CHF 50'000.00].

    Aktien neu:
    100 Inhaberaktien zu CHF 1'000.00. [bisher: 100 Namenaktien zu CHF 1'000.00].

    Mitteilungen neu:
    Mitteilungen an die Aktionäre erfolgen durch Publikation im SHAB oder schriftlich an die Aktionäre, sofern deren Adressen bekannt sind.

    Vinkulierung neu:
    [Die Beschränkung der Übertragbarkeit der Namenaktien ist aufgehoben.].

    SOGC 109/2009 - 10.06.2009
    Categories: Miscellaneous changes

    Publication number: 5058016, Commercial Registry Office Zurich, (20)

    Schäfer Property and Facility Management AG, in Zürich, CH-020.3.028.669-1, Aktiengesellschaft (SHAB Nr. 67 vom 08.04.2008, S. 25, Publ. 4419586).

    Statutenänderung:
    14.05.2009.

    Zweck neu:
    Die Gesellschaft bezweckt die Erbringung von Dienstleistungen aller Art im Zusammenhang mit der Verwaltung, dem Betrieb und der Instandhaltung von Gebäuden. Die Gesellschaft kann Zweigniederlassungen und Tochtergesellschaften im In- und Ausland errichten und sich an anderen Unternehmen im In- und Ausland beteiligen sowie alle Geschäfte tätigen, die direkt oder indirekt mit ihrem Zweck in Zusammenhang stehen. Die Gesellschaft kann im In- und Ausland Grundeigentum erwerben, belasten, veräussern und verwalten. Sie kann auch Finanzierungen für eigene oder fremde Rechnung vornehmen sowie Garantien und Bürgschaften für Tochtergesellschaften und Dritte eingehen.

    Mitteilungen neu:
    Mitteilungen an die Aktionäre erfolgen per Brief oder Telefax an die im Aktienbuch verzeichneten Adressen. Gemäss Erklärung des Verwaltungsrates vom 14.05.2009 untersteht die Gesellschaft keiner ordentlichen Revision und verzichtet auf eine eingeschränkte Revision.

    Ausgeschiedene Personen und erloschene Unterschriften:
    DB Treuhand AG (CH-170.3.018.369-3), in Zug, Revisionsstelle.

    Hit list

    Here you will find a link from the management to a hit list of persons with the same name who are registered in the commercial register.

    Title
    Confirm